با تکنولوژي گروآسيس شما بجاي 10 ليتر آب براي کشت در مناطق خشک تنها از يک ليتر آب استفاده ميکنيد .
تکنولوژي گروآسيس در زمينه آبياري بسيار کارآمد است و اين امر به فرد اجازه کاشت در مناطقي را ميدهد که آب در آنها کم يا بسيار گران است .
تکنولوژي گروآسيس به کشاورز اجازه ميدهد تا با احياي اراضي بصورت اقتصادي در هزينه ها صرفه جوئي کند و اگر عمليات کشت به منظور جنگل کاري ، احداث باغ يا گلخانه باشد همزمان به او امکان درآمد زائي را نيز خواهد داد .

اين برنامه تکنولوژي آبياري نيست بلکه تکنولوژي کشت است
روش گروآسيس تکنولوژي کامل کاشت در مناطق خشک ، بياباني و سنگلاخي است . در زمان کاشت با تکنولوژي گروآسيس ، در طول سال اول در مقايسه با هر متد کاشت ديگري صرفه جوئي در مصرف آب بيش از 90 درصد خواهد بود . از سال دوم ببعد هيچ مقدار آب ديگري اضافه نخواهد شد چرا که نياز به آبياري از بين خواهد رفت و صرفه جوئي صد در صد خواهد بود .

اساس برنامه تکنولوژي گرواسيس نوعي تقليد زيستي از" مادر طبيعت " ميباشد که شامل مراحل زير است :
- بهبود بخشيدن به خاک توسط کمپوست و مکمل تقويت کننده ريشه که ارائه خواهد شد .
- استفاده از مته خاص و ابداعي گروآسيس که بکمک آن ساختار مويرگي ( Capillary ) خاک دست نخورده باقيمانده و چاله مناسبي براي کاشت نهال ايجاد ميشود .
- پرورش ، توليد واستفاده از نهال ها و بوته هاي داراي ريشه اوليه مستقيم که داراي پيچ خوردگي نبوده و بطور عمودي بطرف پائين گسترش مي يابند .
- استفاده از محافظ Grow Safe telescoprotexx براي حمايت از گياه جوان در برابر گرماي تابستان ، سرماي زمستان ، وزش باد و ممانعت از چريده شدن توسط حيوانات .
- استفاده از سامانه واتر باکس ابداعي گروآسيس ( برنده جايزه طرح نوآور سال 2010 ) .
در زمان استفاده از تکنولوژي گروآسيس ريشه اوليه گياه بطور متوسط روزي نيم تا يک سانتيمتر درون خاک رشد ميکند . بعد از يک سال عمق ريشه به 2 تا 4 متر خواهد رسيد . در اين مرحله گياه به آب رسيده و استقلال و قدرت کافي را پيدا مي نمايد تا بدون کمک و به تنهائي رشد کند . تکنولوژي گروآسيس نسخه برداري از روشي است که بکمک آن مادر طبيعت مشکل بقاي گياهان را در مناطق کويري ، بياباني و سنگلاخي حل ميکند . با استفاده از اين روش شما قادر خواهيد بود در زمين هاي باير درختان پربار بکاريد . ميتوانيد از آن براي کاشت در باغهاي ميوه و گلخانه هاي مدرن استفاده کنيد يا حتي در باغچه خانه هايتان .
اين روش هميشه و در هر مکاني کارآمد خواهد بود . ميزان بقاي گياه با اين سيستم ، هر چقدر هم که شرايط نامناسب باشد بطور متوسط بيش از 90 درصد است .
در ديگر متدهاي کاشت نهال زمان کاشت به فصل هاي خاصي از سال محدود است ولي در اين سيستم شما قادر خواهيد بود در هر 12 ماه سال و بدون توجه به زمان و درجه حرارت برنامه کشت خود را عملي کنيد . اين امر کشاورزان را قادر ميسازد تا کاشت را برنامه ريزي و شخصي سازي کنند . با استفاده از مولتي مته هاي مويرگي گرواسيس هر روز مناطق وسيعي را که قبلا غير قابل کشت تصور ميشدند ، ميتوان به زير کشت برد .


دليل موفقيت تکنولوژي گروآسيس
در اکثر مناطق آبهاي زيرزميني را ميتوان در اعماق 3 متري يا بيشتر پيدا کرد . مشکل گياهان در مناطق خشک و کويري 3 متر بالاي خاک است که خشک مي باشد ، دماي هوا نيز بالا است و عموما بادهاي سختي مي وزد . پس از کاشت در اين مناطق عموما گياه زمان کافي براي گستردن ريشه اش در عمقي که آبهاي زير زميني در آن است پيدا نميکند . در نتيجه گياه خشک شده و از بين ميرود . تکنولوژي گروآسيس به گياه امکان ميدهد تا در سال اول رشد ، ريشه هايش را به عمق سه متر يا بيشتر برساند . زماني که گياه به اين عمق برسد قادر خواهد بود بطور مستقل رشد کند و از بين نرود . بعد از اين يک سال شما ميتوانيد تا واتر باکس را برداريد و گياه بعدي را با آن بکاريد . اين روشي بسيار ارزان قيمت براي کشت در اين مناطق خواهد بود .

" در جائي که درختي بوده و نابود شده باز هم ميتوان درخت جديدي کاشت "

" در 3000 - 2000 سال گذشته دو بيليون هکتار جنگل بدست بشر نابود گرديده است اگر يک منطقه 2 بيليون هکتاري آن قدر کوچک است که بتوان درختان آن را قطع کرد ، پس آن منطقه براي کاشت دوباره درخت هم به همان اندازه کوچک است "

تکنولوژي گروآسيس ارزان قيمت است
کاشت درختان به کمک آبياري قطره اي بسيار گران قيمت است . اگر از آبياري قطره اي استفاده کنيد هزينه هاي دائمي براي انرژي و نگهداري خواهيد داشت . شما بايد لوله ها و پمپ ها را هر 7 تا 10 سال يکبار بطور کامل عوض کنيد . جداي از اين مسئله آب بسيار کمياب است و بهتر است از آن براي نوشيدن استفاده کنيم . تکنولوژي گروآسيس از هيچگونه پمپ يا لوله و انرژي استفاده نمي کند و تنها به مقدار کمي آب نياز دارد . شما تنها در سال اول هزينه ناچيزي را پرداخت خواهيد کرد و بعد از اين يک سال متقبل هيچگونه هزينه اي نخواهيد شد . طبيعت هميشه بدون آبياري قادر به رشد بوده است . با استفاده از اين فناوري باز هم ميتوانيد از اين قدرت براي توليد محصولات مناسب و سالم بدون آبياري بهره برداري نمائيد .

اشاره اي به هزينه ها
احداث جنگل با استفاده از سيستم گرواسيس حدود 3500 دلار امريکا در هر هکتار هزينه در بر خواهد داشت (مبلغ فوق متناسب با شرايط کشورهاي مختلف متفاوت است ) . اين ارزيابي شامل برنامه ريزي ، کار ، خريد واتر باکس ( عمر مفيد هر دستگاه واتر باکس در شرايط نگهداري و حمل و نقل مناسب ده سال مي باشد ) و مواد لازم براي کاشت و حفر چاله مي گردد . با اين روش شما ميتوانيد 12 ماه سال را مشغول کاشت باشيد و اين قابليت کشت در همه ايام سال فاکتور مهمي بوده و به شما دربرنامه ريزي پروژه هاي بزرگ قدرت مانور قابل توجهي ميدهد .
بازدهي خوب سرمايه گذاري
شما ميتوانيد از تکنولوژي گروآسيس در کاشت باغ هاي ميوه ، احداث گلخانه ها وجنگلهاي پربار و براي بهبود اکوسيستم و حفظ محيط زيست يا در هر جائي که کشت بدون آبياري غيرممکن و يا بسيار گران است استفاده کنيد . ارزش زمينهاي باير را با صرف کمترين هزينه و تکنولوژي صرفه جوئي در مصرف آب بالا ببريد وسرمايه گذاريتان را بر پايه اي با ثبات ايجاد کنيد .

" کاشت درخت تنها راه نجات "

بشر در طول دوهزار سال گذشته دو بیلیون هکتار بیابان تولید کرده است ( منبع : World Resource Institute ) در حال حاضر این منطقه که متاسفانه کشور عزیز ما ایران در قلب آن قرار دارد در بحران خشکسالی پیش رونده قرار داشته و فاقد منابع اب کافی است . پیشنهاد ما تبدیل این منطقه به زمین حاصلخیز است ، با استفاده از تکنولوژی گرواسیس ( کاشت درخت بدون استفاده از انرژی و آبیاری ).

 

تکنولوژی گرواسیس یک راه حل ارزان برای کاشت درخت در زمینهای پست و فرسوده است ، این روش تنها راه حل درختکاری بدون استفاده از انرژی و ابیاری است . این سیستم تاثیرات اقتصادی ، زیست محیطی و اجتماعی بزرگی را برای کشورهای در حال توسعه یا توسعه یافته نوید می دهد .

در طول دهه گذشته ( از سال 2003 ) شرکت گرواسیس به توسعه تکنولوژی و پیشبرد پروژه ها در بیش از 20 کشور بیابانی دنیا پرداخته است ( آرژانتین ، بحرین ، شیلی ، چین ، دبی ، اکوادور ، اتیوپی ، فرانسه ، هند ، اردن  ، کنیا ، لیبی ، عراق ، کویت ، مکزیک ، عمان ، قطر ، عربستان سعودی ، اسپانیا ، آمریکای شمالی .....) ازمایشات انجام شده با کاشت بیش از 300000 اصله از انواع درختان و درختچه های مثمر و غیر مثمر در مناطق بیابانی و کوهستانی این کشورها با درصد بقای 90 درصد ، قابلیت این تکنولوژی را برای همگان به اثبات رسانده است .

Template Design:Dima Group