به نام خدا

صرفه جوئي در هزينه و افزايش سود با استفاده از فناوري گرواسيس


آيا واتر باکس گران است ؟  اين سوال را مي توان با مقايسه هزينه ها و مزاياي واتر باکس پاسخ گفت . استفاده از اتوموبيل بسيار پرهزينه تر از پياده روي است . با اين وجود در بسياري از موارد با توجه به مزاياي اتوموبيل ، هزينه هاي اضافي آن پذيرفته ميشوند . بنابراين اکثر مردم اتوموبيل را ترجيح ميدهند ، اگرچه در نگاه اول داشتن يک اتوموبيل بسيار گرانتر تمام ميشود .
همين استدلال در مورد واتر باکس نيز به کار ميرود . در يک زمين حاصلخيز ميتوان بدون استفاده از واتر باکس درخت و دانه کاشت ، در اين شرايط واترباکس ميتواند سودمند باشد اما نه ضروتا .
با اين حال زمين هاي حاصلخيز براي محصولاتي که سالانه بازگشت سرمايه ( ROI ) بالاتري نسبت به درختان دارند مورد استفاده قرار ميگيرند ، در اين صورت ترجيح داده ميشود که از زمين هاي حاصلخيز و مرغوب تر براي کاشت اينگونه محصولات استفاده شود . زمين گران هزينه کاشت درخت را بسيار بالا مي برد . هزينه بسيار بالاي سرمايه ( سرمايه و سود ) در يک سرمايه گذاري طولاني مدت ( از لحظه کاشت تا برداشت ) ، دستيابي به بازدهي سرمايه ( ROI ) قابل توجه و يا حتي مورد قبول را تقريبا غير ممکن مي سازد .
اينجا است که کار مهم " واتر باکس گرواسيس "آغاز ميشود . واترباکس با ايجاد امکان کشت درخت در زمينهاي تقريبا بي ارزش موجب صرفه جوئي و پس انداز بسيار مي شود و بدين معنا که کاشت درخت با استفاده از واتر باکس ميتواند بسيار ارزانتر از کاشت درخت در زمينهاي گران باشد


مزاياي واتر باکس سه گانه است :
سرمايه گذاري کمتر
بازدهي سرمايه ( ROI ) بيشتر
استفاده از زمين بي ارزش و تبديل آن به زمين ارزشمند با نويد توليد درختان آينده ، طرح جالب توجهي است و قيمت ظاهري واترباکس را ناچيز و غير قابل توجه مي نمايد .
در کنار اين مزاياي مشهود که واترباکس را به چنين سرمايه گذاري قابل توجهي تبديل کرده اند مزاياي ديگري هم وجود دارد .


هزينه خرید واترباکس برابر يکصد و سی هزار تومان است . از آنجا که عمر مفید واتر باکس ده سال است و در هر سال یک نهال جدید با هر واتر باکس کاشته خواهد شد ، بنا براين هزينه  تمام شده به ازای هر نهال کاشته شده سیزده هزار تومان خواهد بود.

توضیح : (  قیمت یکصد و سی هزار تومان برای سفارش کمتر از یکهزار دستگاه واتر باکس میباشد در صورت خرید تعداد بالاتر بهای خرید کاهش خواهد یافت .


همچنين ازمايش هاي موفقيت آميزي بصورت دو بار کشت يک زمين در سال انجام ميگيرد که در اينصورت هزينه ها بيشتر کاهش خواهد يافت ( و اين يعني افزايش بازدهي سرمايه ) .
با موفقيت در کاشت بذر به جاي نهال در واتر باکس هزينه ها کاهش بيشتري مي يابند .
( نکته : انتخاب بذر در مقابل ديگر مواد کشت بسيار مهم است . براي اطلاع کامل و اتخاذ درست ترين تصميم با توجه به شرايط و موقعيت ، مطالب بعدي در مورد نهال ها ، مواد کشت و .... مطالعه شوند ) .
حتي اگر به جاي بذر نهال هاي جوان بکاريم در مقايسه با کاشت درختان 3 - 2 ساله که امروزه روش مرسوم کشت درختان هستند ميتوانيم از هزينه هايمان بکاهيم .
همچنين ميتوان روش بسيار ارزانتر قلمه زدن گياهان و يا کاشت گياهان توليد شده با روش کشت بافت را بکار گرفت . صرفه جوئي در هزينه کاشت ميتواند قابل توجه باشد . بنابراين بکارگيري واتر باکس در اراضي فرسوده و بياباني مدل مناسبي براي کسب و کار سودآور است .
عدم نياز به آبياري پرهزينه از ديگر مزاياي قابل توجه واترباکس است . واتر باکس شيوه کشت منحصر به فردي است که باعث توسعه اساسي سيستم ريشه ميشود ( موضوع کليدي در رشد ريشه در زمان توليد نهال يعني توسعه ريشه اوليه نافذ و قوي بجاي ريشه هاي ثانويه سطحي به کلي فراموش شده است ) . بهمين دليل از سرمايه گذاري کلان بر روي سيستم آبياري و شبکه برق صرفه جوئي ميشود و از انرژي پر هزينه و گران کمک گرفته نمي شود . در بسياري از کشورها براي آب " بهاي بازار " در نظر گرفته ميشود و اين امر سبب استفاده صحيح از آب گرديده است .
آبياري قطره اي به اندازه تصور مردم سودمند نيست . با اين روش براي آبياري هر درخت سالانه 1800 - 1500 ليتر آب مصرف ميشود . زماني که اب فراوان بود  کسي به هزينه آن توجه نمي کرد ولي امروزه آب کمياب تر و گرانتر شده است . اين گونه انتظار مي رود که تا سال 2025 در سراسر جهان هر کشاورزي بايد بهاي واقعي آب استفاده شده براي کشت محصول خود را بپردازد .
واترباکس گرواسيس تنها يکبار از آبياري دستي استفاده ميکند . يکبار و فقط 20 ليتر در ابتدا و در زمان کاشت نهال جوان . امروزه استفاده از واترباکس در آغاز کاشت نهال بسيار هوشمندانه است چرا که تا سال 2025 ميتوان بدون استفاده از روشهاي پر هزينه آبياري به درختان مثمر رسيد .
واترباکس گرواسيس نقش مهمي در کاهش هزينه ها دارد . بکارگيري اين روش در طولاني مدت باعث پس انداز بسيار پول و در نتيجه کاهش هزينه توليد مواد غذائي و چوب ميگردد . فناوري واتر باکس سيستم کشت کننده کامل است که رسيدن به بازدهي بالاي سرمايه ، پايداري و کمک قابل توجه به برطرف نمودن مشکلات ناشي از غذا و منابع در جهان که همه ما خواهان حل شدن آن هستيم را ممکن مي سازد .
حال به نقطه آغاز برميگرديم . آيا واترباکس گران است ؟ اکنون پاسخ اين سوال را مي دانيد . در بسياري از موارد کاشت درختان در زمينهاي کم ارزش به کمک واترباکس بسيار جالب توجه تر از کاشت درختان در زمين هاي حاصلخيز و گران و بدون استفاده از واترباکس است .



حال اين فناوري در دسترس است و فرصت ها در انتظار شما .
                                                                                                موفق باشيد

" کاشت درخت تنها راه نجات "

بشر در طول دوهزار سال گذشته دو بیلیون هکتار بیابان تولید کرده است ( منبع : World Resource Institute ) در حال حاضر این منطقه که متاسفانه کشور عزیز ما ایران در قلب آن قرار دارد در بحران خشکسالی پیش رونده قرار داشته و فاقد منابع اب کافی است . پیشنهاد ما تبدیل این منطقه به زمین حاصلخیز است ، با استفاده از تکنولوژی گرواسیس ( کاشت درخت بدون استفاده از انرژی و آبیاری ).

 

تکنولوژی گرواسیس یک راه حل ارزان برای کاشت درخت در زمینهای پست و فرسوده است ، این روش تنها راه حل درختکاری بدون استفاده از انرژی و ابیاری است . این سیستم تاثیرات اقتصادی ، زیست محیطی و اجتماعی بزرگی را برای کشورهای در حال توسعه یا توسعه یافته نوید می دهد .

در طول دهه گذشته ( از سال 2003 ) شرکت گرواسیس به توسعه تکنولوژی و پیشبرد پروژه ها در بیش از 20 کشور بیابانی دنیا پرداخته است ( آرژانتین ، بحرین ، شیلی ، چین ، دبی ، اکوادور ، اتیوپی ، فرانسه ، هند ، اردن  ، کنیا ، لیبی ، عراق ، کویت ، مکزیک ، عمان ، قطر ، عربستان سعودی ، اسپانیا ، آمریکای شمالی .....) ازمایشات انجام شده با کاشت بیش از 300000 اصله از انواع درختان و درختچه های مثمر و غیر مثمر در مناطق بیابانی و کوهستانی این کشورها با درصد بقای 90 درصد ، قابلیت این تکنولوژی را برای همگان به اثبات رسانده است .

Template Design:Dima Group