بازدید مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از طرح تحقیقاتی استفاده از واترباکس به عنوان روشی نوین برای توسعه باغ های دیم در استان 

به گزارش روابط عمومی دانشکده کشاورزی دانشگاه ایلام، معاونت محترم تولیدات گیاهی، آقای مهندس اقدسی و مدیر محترم باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام آقای مهندس افراز از طرح تحقیقاتی رئیس محترم دانشکده، آقای دکتر مسعود بازگیر با عنوان "استفاده از واتر باکس به عنوان روشی نوین برای توسعه باغهای دیم در استان ایلام" بازدید نمودند. این طرح در راستای همکاری های دانشکده کشاورزی با سازمان جهاد کشاورزی استان به طور مشترک بین دانشگاه ایلام و سازمان جهاد کشاورزی می باشد.

در این بازدید مهندس اقدسی با اعلام رضایت و کاربردی بودن این طرح ، بر ادامه این گونه همکاریها تأکید داشتند. برای مشاهده خبر در وب سایت دانشکده کشاورزی لطفا اینجا کلیک فرمائید.لازم ذکر است که بازدید در اوایل دی ماه انجام شده و علت خشکی برگ نهالها بدلیل شرایط فصلی می باشد

عکسهائی از پروژه در مرداد 95

 

" کاشت درخت تنها راه نجات "

بشر در طول دوهزار سال گذشته دو بیلیون هکتار بیابان تولید کرده است ( منبع : World Resource Institute ) در حال حاضر این منطقه که متاسفانه کشور عزیز ما ایران در قلب آن قرار دارد در بحران خشکسالی پیش رونده قرار داشته و فاقد منابع اب کافی است . پیشنهاد ما تبدیل این منطقه به زمین حاصلخیز است ، با استفاده از تکنولوژی گرواسیس ( کاشت درخت بدون استفاده از انرژی و آبیاری ).

 

تکنولوژی گرواسیس یک راه حل ارزان برای کاشت درخت در زمینهای پست و فرسوده است ، این روش تنها راه حل درختکاری بدون استفاده از انرژی و ابیاری است . این سیستم تاثیرات اقتصادی ، زیست محیطی و اجتماعی بزرگی را برای کشورهای در حال توسعه یا توسعه یافته نوید می دهد .

در طول دهه گذشته ( از سال 2003 ) شرکت گرواسیس به توسعه تکنولوژی و پیشبرد پروژه ها در بیش از 20 کشور بیابانی دنیا پرداخته است ( آرژانتین ، بحرین ، شیلی ، چین ، دبی ، اکوادور ، اتیوپی ، فرانسه ، هند ، اردن  ، کنیا ، لیبی ، عراق ، کویت ، مکزیک ، عمان ، قطر ، عربستان سعودی ، اسپانیا ، آمریکای شمالی .....) ازمایشات انجام شده با کاشت بیش از 300000 اصله از انواع درختان و درختچه های مثمر و غیر مثمر در مناطق بیابانی و کوهستانی این کشورها با درصد بقای 90 درصد ، قابلیت این تکنولوژی را برای همگان به اثبات رسانده است .

Template Design:Dima Group