به نام خدا

با سلام و احترام ، استحضار دارید که کشور ما در سالهای اخیر با پدیده کم آبی و خشکسالی مواجه گردیده و متاسفانه تبعات این مشکل بدلیل تاثیر بر اشتغال ، تولید و سلامت مردم بسیار گرانبار بوده و حل آن از دغدغه های اصلی همه دلسوزان این آب و خاک می باشد . چرا که عمده ترین آثار این پدیده مانند پائین رفتن سطح آبهای زیر زمینی ، تشدید فرسایش خاک ، تبدیل اراضی حاصلخیز به اراضی کم بازده ، منجر به مهاجرت از روستاها به شهرها و بیکاری و فقر و از طرفی تراکم جمعیت در حاشیه شهرها و به تبع آن بروز ناامنی و جرم در این نواحی شده و همچنین طغیان ریزگردها سلامت آحاد جامعه را مستقیما تحت یورش و تهاجم قرار داده است .
از طرفی بر اساس اعلام متخصصان و تائید مسئولان رده بالای دولت ( وزیر نیرو ) کشور از سال 93 از نظر منابع آبی عملا وارد وضعیت بحرانی گردیده و متاسفانه روند این بحران نیز در مسیر افزایش و تشدید است .
شرکت زیست فناوری سپهر باختر که از مجموعه های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کرمانشاه می باشد به سهم خود در جستجو و کنکاش برای یافتن راه حلی عملی و موثر برای مبارزه با آثار و تبعات خشکسالی ، بحران آب و مقابله با پدیده ریزگرد ، موفق به جلب همکاری یک شرکت دانش بنیان و نوآور هلندی گردیده که تکنولوژی ابداعی آنان مبنی بر کشت درخت در اراضی بی ارزش و کم بازده بیابانی ، خشک و حتی سنگلاخ کوهستانی بدون استفاده از انرژی و آبیاری ، در سال 2010 از بین 117 طرح و نوآوری برتر بین المللی و از میان 500 شرکت برتر جهان مقام اول را کسب نموده است . این روش در مناطق بیابانی 30 کشور جهان از جمله بحرین ، کویت ، دبی ، قطر ، عمان ، مراکش ، کنیا ، غنا ، عراق ، پاکستان ، هندوستان ، ایالات متحده آمریکا ، اسپانیا ، فرانسه ، اکوادور ، پرو ، شیلی ، آرژانتین و .... مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته و در همه موارد درصد بقای نهال های کاشته شده با استفاده از این تکنولوژی بیش از 90 درصد بوده است .

 


مهمترین دستاورد اجرای پروژه های درختکاری با این روش استفاده از اراضی پست و کم بازده و سنگلاخ بدون آب برای کار است که با کاشت درخت و ایجاد حیات مولد در این اراضی بدون استفاده از انرژی و آبیاری ، آنها را تبدیل به اراضی حاصلخیز نموده و همزمان مزایای زیر را نیز ایجاد می نماید :

•    ایجاد حداقل یک نفر اشتغال در هر هکتار
•    تولید چوب ، خوراک ، میوه ، مواد اولیه داروئی ، روغن ، رنگ ،رزین و ....
•    حذف آلودگی Co2 و تولید اکسیژن و کمک به رفع آلودگی هوا و امکان جذب اعتبار کربن (CDM) از سازمان ملل متحد در صورت اجرای پروژه های بزرگ و  هم زمان
•    بهترین روش مبارزه با ریزگردها
•    جلوگیری از فرسایش خاک که در کشور ما بیداد میکند
•    تلطیف هوا و ایجاد رطوبت و تولید آب
•    معکوس کردن جریان مهاجرت از روستاها بدلیل ایجاد اشتغال مولد در مناطق روستائی
•    عملی کردن پروژه دولت در مورد ایجاد باغ شهرها بدون دغدغه منابع انرژی و آب با کمترین هزینه در مناطق مستعد

 


در حال حاضر اراضی وسیعی در مناطق کوهپایه و دشتها در جای جای کشور عزیز ما قابلیت اجرای پروژه های بزرگ با استفاده از این تکنولوژی را دارا بوده و در صورت برنامه ریزی و عملی کردن آن ، تبعات مثبت حاصله از جنبه های اشتغال زائی ، تولید و اثرات زیست محیطی بسیار قابل توجه خواهد بود .
ما بعنوان همکار مستقیم شرکت مزبور و مجری و ناظر پروژه های مبتنی بر این تکنولوژی در ایران آمادگی داریم در کلیه برنامه های مرتبط با این امر اعم از آموزش ، تامین تجهیزات ، تولید مواد اولیه مورد نیاز و طراحی و نظارت و اجرای پروژه ها ، همکاری و انجام وظیفه نمائیم .

                                                                                                                                                                          

" کاشت درخت تنها راه نجات "

بشر در طول دوهزار سال گذشته دو بیلیون هکتار بیابان تولید کرده است ( منبع : World Resource Institute ) در حال حاضر این منطقه که متاسفانه کشور عزیز ما ایران در قلب آن قرار دارد در بحران خشکسالی پیش رونده قرار داشته و فاقد منابع اب کافی است . پیشنهاد ما تبدیل این منطقه به زمین حاصلخیز است ، با استفاده از تکنولوژی گرواسیس ( کاشت درخت بدون استفاده از انرژی و آبیاری ).

 

تکنولوژی گرواسیس یک راه حل ارزان برای کاشت درخت در زمینهای پست و فرسوده است ، این روش تنها راه حل درختکاری بدون استفاده از انرژی و ابیاری است . این سیستم تاثیرات اقتصادی ، زیست محیطی و اجتماعی بزرگی را برای کشورهای در حال توسعه یا توسعه یافته نوید می دهد .

در طول دهه گذشته ( از سال 2003 ) شرکت گرواسیس به توسعه تکنولوژی و پیشبرد پروژه ها در بیش از 20 کشور بیابانی دنیا پرداخته است ( آرژانتین ، بحرین ، شیلی ، چین ، دبی ، اکوادور ، اتیوپی ، فرانسه ، هند ، اردن  ، کنیا ، لیبی ، عراق ، کویت ، مکزیک ، عمان ، قطر ، عربستان سعودی ، اسپانیا ، آمریکای شمالی .....) ازمایشات انجام شده با کاشت بیش از 300000 اصله از انواع درختان و درختچه های مثمر و غیر مثمر در مناطق بیابانی و کوهستانی این کشورها با درصد بقای 90 درصد ، قابلیت این تکنولوژی را برای همگان به اثبات رسانده است .

Template Design:Dima Group