شرکت زيست فناوری سپهر باختر پيرو پيگيريها و هماهنگی بعمل آمده از تاريخ 19 - 17 مرداد ماه در دومين فن بازار و نمايشگاه تکنولوژيهای نوين شهری که توسط شهرداری تهران و با حضور فعال شهرداری های کليه کلان شهر های کشور در بوستان گفتگو تهران تشکيل شده بود در غرفه پارک علم وفناوری کرمانشاه حضور يافته و به معرفی توانمندی های قابل ارائه در ارتباط با موضوع نمايشگاه در چهار زمينه زير پرداخته شد  :


1 - فناوری گرواسيس تکنولوژی کاشت درخت در اراضی خشک ، بيابانی و کوهستانی ( سنگلاخ ) بدون استفاده از انرژی و آبياری.
2 - فناوری استفاده از صفحات زيستی جاذب رطوبت به منظور کاهش 60 درصدی در مصرف آب در مناطق درختکاری موجود ( اعم از پارکها و باغات

داير) و احداث چمن جديد.
3 - توليد بيو کمپوستر های بهداشتی ( با استفاده از کرم خاکی ) برای مصارف کوچک خانگی ، مجتمع های مسکونی و محلات به منظور حذف حمل و

نقل بخش مواد آلی و قابل فرآوری زباله های شهری.
4 - توليد پکيج هاي مولد بيوگاز از ضايعات ميادين ميوه و تره بار


 مشاهده ساز و کار پيش بينی شده در نمايشگاه از نظر اعلام موضوعاتی که مورد نياز شهرداريهای بزرگ کشور و مناطق 22 گانه تهران بود و نصب بنرنيازهای فناورانه هر شهرداری در جلو غرفه آنها و نيز امکان امضای تفاهم نامه رسمی بين شرکتهای فناور و شهرداريها با نظارت شهرداری تهران و ثبت تفاهم نامه در دبيرخانه نمايشگاه جهت پيگيريهای بعدی ؛ بسيار جالب توجه و اميدوار کننده بود .


خوشبختانه حضور شرکت ما هم بدليل عرضه فناوری در چهار محور مهم اشاره شده بالا که مورد نياز روز همه شهرداريهای کشور ميباشد ، مورد توجه واستقبال واقع شد . بطوري که گزارش تصويری مصاحبه مدير عامل شرکت با شبکه خبر صدا و سيما در صبح روز اول افتتاح نمايشگاه از شبکه خبر صدا و سيما پخش شد و تکرار پخش آن در ساعت هشت صبح روز بعد از شبکه تهران سبب اطلاع عمومی و مراجعه و تماس تلفني افراد و شرکتهای بسياری گرديد.


بازديد مسئولان کشوری ، مديران سازمانها و بخصوص مسئولان ذيربط شهرداريها بصورت بي وقفه در طول سه روز نمايشگاه براي ما بسيار دلگرم کننده بود ، که از جمله با اهميت ترين آنها ميتوان به بازديد و مذاکره با شهردار اصفهان ، رئيس سازمان بازرسی کل کشور و معاون وزير کشور و شهردار تهران آقای دکتر قاليباف اشاره نمود.

 

 

 

" کاشت درخت تنها راه نجات "

بشر در طول دوهزار سال گذشته دو بیلیون هکتار بیابان تولید کرده است ( منبع : World Resource Institute ) در حال حاضر این منطقه که متاسفانه کشور عزیز ما ایران در قلب آن قرار دارد در بحران خشکسالی پیش رونده قرار داشته و فاقد منابع اب کافی است . پیشنهاد ما تبدیل این منطقه به زمین حاصلخیز است ، با استفاده از تکنولوژی گرواسیس ( کاشت درخت بدون استفاده از انرژی و آبیاری ).

 

تکنولوژی گرواسیس یک راه حل ارزان برای کاشت درخت در زمینهای پست و فرسوده است ، این روش تنها راه حل درختکاری بدون استفاده از انرژی و ابیاری است . این سیستم تاثیرات اقتصادی ، زیست محیطی و اجتماعی بزرگی را برای کشورهای در حال توسعه یا توسعه یافته نوید می دهد .

در طول دهه گذشته ( از سال 2003 ) شرکت گرواسیس به توسعه تکنولوژی و پیشبرد پروژه ها در بیش از 20 کشور بیابانی دنیا پرداخته است ( آرژانتین ، بحرین ، شیلی ، چین ، دبی ، اکوادور ، اتیوپی ، فرانسه ، هند ، اردن  ، کنیا ، لیبی ، عراق ، کویت ، مکزیک ، عمان ، قطر ، عربستان سعودی ، اسپانیا ، آمریکای شمالی .....) ازمایشات انجام شده با کاشت بیش از 300000 اصله از انواع درختان و درختچه های مثمر و غیر مثمر در مناطق بیابانی و کوهستانی این کشورها با درصد بقای 90 درصد ، قابلیت این تکنولوژی را برای همگان به اثبات رسانده است .

Template Design:Dima Group